CONTACT US


IBU PEJABAT
Lot 26-G, Lorong Medan Tuanku 1,
Jalan Tuanku Abdul Rahman,
50300 Kuala Lumpur
Tel : +603-2602 0167
Fax : +603-2602 0167
Email : info@maralinergroup.com.my
1300-88-TICKET (842538)
International / Overseas
+603-2035 5525

Email : helpdesk@eticketing.my
(for issues on online purchase only)
Operation Hours
Monday to Friday

7.00am until 9.00pm
Saturday to Sunday
9.00am until 5.00pm
Official Address
Bahagian Kenderaan MARA,
Tingkat 6, Ibu Pejabat MARA,
21, Jalan Raja Laut, 50609 Kuala Lumpur.
For report or suggestion, please call:
013-623 1010 (Office Hour)
List of Counter (MARA Liner)
Kuala Nerang04 - 7866337
Alor Setar (Shahab Perdana)04 - 7301060
Sik04 - 4693599
Kulim04 - 4902066
Hentian Putra03 - 40437371
Hentian Duta03 - 62016451
Pudu Sentral03 - 20387024
Hential Jalan Pekeliling03 - 40441377
Medan MARA03 - 26979797
Johor Bharu (Larkin)07 - 2228976
Bandar Penawar07 - 8227313
Rompin09 - 4145882
Chini09 - 4566191
Muadzam Shah09 - 4522542
Bandar Tun Razak09 - 4457426
Sungai Koyan09 - 3401100
Raub09 - 3551622
Bentong09 - 2222969
List of Counter (Agent)
Kuala Perlis019 - 4170339
Kangar (Bukit Lagi)03 - 20387024
Langkawi (Jetty Kuah)019 - 4170339
Changlun (UUM)04 - 9244545
Changlun (Pekan)013 - 4432743
Jitra04 - 9171222
Pendang017 - 4238809
Sungai Petani019 - 4118710
Kuala Ketil019 - 5220111
Butterworth04 - 3233459
Parit Buntar05 - 7173934
Meru Raya, Ipoh019 - 2720636
Terminal Bersepadu Selatan (TBS)03 - 90512011
Desa Keramat, Kuala Lumpur013 - 3077044
Seremban019 - 7752507
Masjid Tanah06 - 3853586
Alor Gajah016 - 6479921
Melaka Sentral012 - 2418819
Johor Bharu (Sri Putri)07 - 5522300
Kota Tinggi019 - 7946284
Sungai Rengit019 - 7946284
Segamat07 - 931 7831
Pekan09 - 4227028
Pekan (IKM)013 - 9212346
Kuantan09 - 5142400
Kuantan (UMP)019 - 9191956
Temerloh019 - 9191956
Paka013-9545005
Dungun019 - 9941812
Dungun (UiTM)013-9545005
Kuala Terengganu013 - 9859700
Gombak (UIA)017 - 889200
Credits : Maralinergroup.com
                Maraliner.com

29 comments:

  1. Hentian Duta Contact Number tidak ada dalam perhikmatan.

    ReplyDelete
  2. Minta no agent Butterworth to Sik

    ReplyDelete
  3. List x update, semua byk no dh x valid...

    ReplyDelete
  4. Mintak jadual perjalanan sp ke sik

    ReplyDelete
  5. Servis kaunter sangat teruk. Telefon untuk tau waktu perjalanan johor bahru ke bandar penawar pada 30.07.2019 jam 12.30pm di talian 078227313 dan mengatakan bas jam 5. Bila datang kata jadual jam 8.00 sila papar jadual bas yg betul dan jgn letak pegawai tak berguna di kaunter

    ReplyDelete
  6. Driver biadap. Bas penawar ke dungun. Dungun ke penawar. Aku customer kau ckp mmg xblh elok ke macam mana. Kurang ajar

    ReplyDelete
  7. Hari ni dari seremban ke muadzam..
    Bas pukul 9 malam dari seremban tak masuk ke terminal one..tunggu dari pukul 8.30 malam rupanya bas tunggu di tepi jalan..bila tanya suruh tunggu kat di tempat menunggu & bas dah sampai tapi tak panggil penumpang..bila tanya kat kaunter mana bas katanya dah lepas dan dia salahkan saya sebab datang lewat..takkan tak kira penumpang,tak panggil bagitau bas dah sampai...servis sangat teruk..mengecewakan...duit saya beli tiket hangus macam tu je..tak bertanggungjawab langsung..si penjual tiket sangat biadap...saya tak halal kan duit saya tu dunia& akhirat..

    ReplyDelete
  8. Lambat keluar dari tandas sebab ramai orang terus ditinggalkan driver bas.. Driver bas bodoh.. Tak payah naik la bas ni.. Kalau lah ayah korang yang sakit kaki dan tua ditinggalkan di petronas seorang diri ..apa ko rasa???

    ReplyDelete
  9. Minta jadual dari shahab ke kuala nerang

    ReplyDelete
  10. saya naiki bas dari sg petani semalam 28/10/2019 tiba di Teminsl Bersepqdu Selatan jam 4.58 pagi 29/10/2019. Dompet saya terjatih dalam bas seat no 29, belakang sebelah kanan. mohon sesiapa jumpa telifon saya 010 8821883
    effendy

    ReplyDelete
  11. Call semua kaunter, tak berangkat. Anak saya tercicir phone masa nak turun kat sungai petani pada 2hb November 2019, dalam 4 lebih tadi...mohon call 0182249491 kalau jumpa

    ReplyDelete
  12. Agent mara liner temerloh ke tbs peringatan sikit..jangan biadab dengan customer. masalah peribadi settle tepi jangan sampai customer yang tiba-tiba lalu situ pon ko nak marah tiba-tiba depan orang ramai. mana adab kau? siap pesan dengan tinggi suaranya..lepas ni tak payah beli tiket secara online.hello! we as customer have our own right to choose.. Being profesional dengan career kau please. marah orang sebab lalu depan dia tgh berborak dgn makcik mana tah yg marah2 aku tu. padahal dia duduk membawang depan kaunter tu dah kenapa? tak tahu ke orang lain pun ada urusan lain nak disettlekan di kaunter tu? harap tak buatlah kat orang lain..burukkan nama syarikat bus je.

    ReplyDelete
  13. tlg la letak tulisan baling -sik di bas mara tu..dah la hari cuti kaunter tutup utk pertanyaan, dekat bas x tulis destinasi, driver pulak naik bas tak panggil pun baling -sik..memang la x dak org yang nak naik, sbb tak taw hala tuju bas tu nk ke mana..

    ReplyDelete
  14. Saya x puas hati. Sy beli tiket utk adik dn ank sy dr k.trg ke ktn. Bas tarikh 29hb11 2019 jam 9.00 mlm. Tiket bas adlh utk 2 tingkat. Jam 8.55 pm bas br samp d terminal bas k.trg. pemandu bas trun dn bas d kunci. Pkul 9.00 x der tanda2 pemandu bas dtg. Pergi tanya d kaunter tiket mtk tunggu wpn mse dh pkul 9 lbh. Hampir 9.30 br pemandu dtg tp d maklum bas di ganti dgn bas lain yg setingkat. Saya tidak puas hati sbb tdk d maklum awal dn tdk dijelaskn kenapa lewat dn d ganti dfn bas setingkat.

    ReplyDelete
  15. Mohon respon . Jgn buka blog sekadar nk terima dn tgk aduan tp tiada tindakan dn tiada maklum bls tentang aduan yang di berikn

    ReplyDelete
  16. AssĂ lĂ mualaikum...Saya. En.Bad (011-17767110) ingin membuat laporan pemanduan merbahaya pemandu bas maraliner laluan dari kota tinggi ke bdr penawar pada jam 9 mlm. Tarikh 16/12/2019. Kejadian pada jam lebih kurang 9.20 mlm.berdekatan felda air tawar 2 sebuah bas maraliner telah memotong deretan kenderaan dari arah belakang dan telah menghimpit kenderaan yg saya pandu. Saya berjaya mengelak akan tetapi bas tersebut terus dipandu laju dan memotong dlm keadaan merbahaya lori treller yg berada didepan saya hinggakan kenderaan yg datang dari arah bertentangan terpaksa mengelak dan dan memperlahankan kenderaan dgn mengejut. Saya telah mengekori bas tersebut dgn kelajuan 130 km/jam untuk mengambil no.pendaftaran bas tersebut. No.pendaftaran bas ialah WD 6906 B. Saya juga telah membuat laporan polis bagi menjaga keselamatan pengguna jalanraya yg lain. Mohon pihak maraliner ambil tindakan sewajarnya.

    ReplyDelete
  17. Bas maraliner tbs kuala terengganu doble deck isi barang luar terlalu banyak sampai nak letak beg pn x bole.x muat kt tmpat brang bawak naik atas barang...

    ReplyDelete
  18. Sumpah maraliner sampah nk mampus....tukar bas tiba2 Dr DD ke bas buruk biasa Dr dungun ke melaka....bodoh Dan bangang syarikat bas ni

    ReplyDelete
  19. saya tak puas hati dengan bas mara dari cini-kuantan. hari ni (30/12/2019)bas pukul 1.30 tgh tak muncul-muncul. bila call kuanter bas cini kata bas dah jalan, sedangkan kita masih lagi di tempat menunggu. kalau pihak pengurusan dah tau pemandu bermasalah, ikut kepala dia je nak behenti kat mana-mana bas kat area bas rapid ni atau entah area mana dia tunggu...baik buat tindakan lah. susah kami sebangai penumpang nak ikut kepala pemandu. harap bas mara cini ambil perhatian kepala masalah ini.

    ReplyDelete
  20. tersangatlah kurang ajar utk org yg pickup call harini, kita cuma nk tnya sebab dah terlepas bas dri kuala ketil ke tbs, tpi dia punya tahap kurang ajar suruh kita naik atas, naik atas, kita ni call utk inform org lain dkat sana nk pergi kemana, kurang ajar dia jawab bkn kaunter maraliner yg ni utk uruskan??? Butterworth -04 - 3233459 , dah tuh kaunter indah water ???
    tolong pantau pekerja anda, sangat biadap.

    ReplyDelete
  21. Minta jadual perjalanan bas minggu ini ke tbs blh?

    ReplyDelete
  22. Layanan yg sgt baik diberikan oleh si fulan yg uruskan pergerakan bas di Kajang.Bas sampai lebih awal tetapi panggilan untuk pelanggan cuma sekali.Bas yg saya sepatutnya naiki adalah pada pukul 9.00 am.Pemandu atau pihak yg menguruskan perlulah lebih prihatin terhadap pelanggan terutama ketika keadaan sesak.. Tambahan pula si fulan tersebut mempunyai suara yg sedikit sengau.... Jika hanya 2 minit terlewat gara-gara panggilan yg kurang jelas tidak sewajarnya untuk meninggalkan penumpang.

    Saya juga sudah berSETUJU untuk membeli tiket baharu tetapi dilayan dgn KURANG AJAR dan beberapa pelanggan lain turut terkena tempias akibat sedikit kelewatan (warga tua).Mungkin hari ini hari si fulan tersebut, esok lusa pasti ada balasan. Bagi saya ini adalah satu etika kerja yg tidak bagus dan tidak sepatutnya ada.

    Harap si fulan yg saya maksudkan dikenakan tindakan yang sewajarnya.

    ReplyDelete
  23. bas tempatan sudah beroperasi di kuala terengganu sekarang ?

    ReplyDelete
  24. Update laa no phon terbaru.. byk no xleh pakai tuu.. 2020 dah skrg ni boss

    ReplyDelete
  25. Pada 2hb mei2021 .saya menaiki bas Maraliner dari Ipoh jam 11.59mlm menuju ke Kuantan sblm saya naik bas saya ada bertanyakan kepada pemandu bas ada berhenti tak utk bersahur dia ckp akan berhenti di simpang Permatang badak Kuantan..saya fikir rasanya xsempat mungkin sampai sana waktu imsak sudah masuk,jadi apa lah salahnya utk menghormati penumpang kebanyakan nya org Islam,pemandu pun org Islam ,berhenti di RNR Temerloh utk memberi ruang org bersahur..ini lansung tidak berhenti dimana2 terus ke bandar Kuantan,lansung tak terfikirkah? Jadi minta lah kepada pengusaha bas berilah kesempatan..dan fikirkan penumpang2..

    ReplyDelete
  26. Dari parit panjang ke Sungai Petani

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum,saya nak buat laporan,Pemandu Ke Kedua Bas maraliner dari kota tinggi ke tbs Pada 27/3/2022 tidak Memuaskan,Sebab Penumpang Main Hp Kelantangan Tidak Terlampau Kuat Pon Di Marah,Disebabkan Dia Mahu Tido n dia Cakap Mengganggu Orang Lain.

    ReplyDelete
  28. Hari ini 15/4/2022 saya menaiki bas mara liner dari kuantan ke melaka pukul 8.45
    Adakah laluan bas mara liner dari kuantan -melaka telah diubah!
    Setahu saya laluan dr bus station segamat sepatutnya ke tangkak ...ikut lebuhraya air keruh terus ke terminal bas melaka tetapi bas mara liner hari ni dr segamat hingga jementah telah melalui jalan asahan...simpang bekoh...machap...selandar...durian tunggal dan terus ke terminal bas melaka ...harap dpt maklum balas dari pihak mara liner tentang perkara ini...saya adalah pengguna tetap bus mara liner..terima kasih

    ReplyDelete